Valtuustoryhmän uutisia

Kokoomuksen valtuustoryhmä on järjestäytynyt vuodelle ja samalla valtuutetut Ulla Rosenqvist ja Sanna Kervinen ovat liittyneet osaksi ryhmää. Valtuustoryhmän tiedote:

Tuusulan Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi ja samalla ryhmään liittyivät valtuutetut Ulla Rosenqvist ja Sanna Kervinen

Tuusulan kunnanvaltuuston Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi valtuustovuoteen 2020. Valtuustoryhmän sääntöjen mukaisten järjestäytymisasioiden lisäksi valtuustoryhmä päätti hyväksyä valtuustoryhmän jäseniksi kuntavaalin jälkeen erillisen Vastuullinen oikeisto -valtuustoryhmän muodostaneet kokoomuslaiset kunnanvaltuutetut Sanna Kervisen ja Ulla Rosenqvistin.

Kokoomus on Tuusulassa nyt vahvempi, kun kaikki kokoomuslaiset kunnanvaltuutetut toimivat yhteisessä valtuustoryhmässä. Yhtenä ryhmänä pystymme entistä paremmin huolehtimaan muun muassa kunnan taloushaasteista ja elinvoimaisuuden parantamisesta, toteaa valtuustoryhmän puheenjohtaja Ilmari Sjöblom.On hyvä, että kaikki kokoomuslaiset toimivat jatkossa yhdessä valtuustoryhmässä. Näin pystymme yhdessä parhaiten edistämään Tuusulassa meille yhteisesti tärkeitä asioita, kertoo kunnanvaltuutettu Sanna Kervinen.

Valtuustoryhmän puheenjohtajana valittiin jatkamaan Ilmari Sjöblom ja varapuheenjohtajina kunnanvaltuuston 2. varapuheenjohtaja Kari Kinnunen ja kunnanhallituksen jäsen Lilli Salmi. Valtuustoryhmän sihteerinä jatkaa Arto Nätkynmäki. Valtuustoryhmän neuvottelijoiksi valittiin Lilli Salmi ja Arto Nätkynmäki. Valtuustoryhmän neuvottelijoihin valtuustoja edeltävissä valtuustoryhmien neuvotteluissa osallistuvat omien tehtäviensä perustella myös Ilmari Sjöblom, Kari Kinnunen ja apulaispormestari Mika Mäki-Kuhna.

Kokoomuksen valtuustoryhmä suunnittelee aktivoivansa ulkoista viestintäänsä ja kannustaa omalta osaltaan Kokoomuksen toiminnasta kiinnostuneita mukaan paikallisiin Kokoomus-yhdistyksiin. Seuraavat kuntavaalit on keväällä 2021 ja laadukkaan täyden ehdokaslistan kerääminen vaalitoimintaa kunnassa koordinoivan kunnallisjärjestön toimesta käynnistyy hyvissä ajoin alkaneen vuoden aikana.

Tiedustelut:Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Ilmari Sjöblom puh. 0400 456 404

Syyskokouksien päätöksiä

Tuusulan Kokoomuksen syyskokous valitsi vuoden 2020 hallituksen kokoonpanoksi:

• Kalle Ikkelä (puheenjohtaja)
  • Maarit Bergman
  • Heidi Farén
  • Tiia Kaukolampi
  • Henri Koskela
  • Tapani Miettinen
  • Mika Mäki-Kuhna
  • Sami Oittinen
  • Lilli Salmi
  • Jarmo Vakkila

Kokoomuksen Tuusulan Kunnallisjärjestö valitsi Tuusulan Kokoomuksen jäseniä vuoden hallitukseen:

• Riitta Nybäck (puheenjohtaja)
  • Mika Heino
  • Kalle Ikkelä
  • Tapani Miettinen
  • Mika Mäki-Kuhna
  • Pekka Ruotsalainen
  • Sakari Simola
  • Mari Vainionpää

Uudenmaan Kokoomus valitsi vuoden 2020 hallitukseen varsinaiseksi jäseneksi Tuusulan Kokoomuksen puheenjohtajan Kalle Ikkelän.

RUUT SJÖBLOM: JOUKKOLIIKENNETTÄ ON KEHITETTÄVÄ

Valtuustoaloite

Esitän, että Tuusulassa aloitetaan selvitys raitiotieliikenteen rakentamisesta Vantaan Aviapolikselta Etelä-Tuusulaan ’Vantaanratikan’ jatkeeksi. Vantaa kehittää alueellaanraitioliikennettä, joka tulee lentoasemalle ja josta sen olisi helppo jatkua Etelä-Tuusulaan. Tuusulan kunnan on aloitettava neuvottelut Vantaan kanssa yhteistyöstä raitioliikenteen osalta.

Tärkeää olisi saada Etelä-Tuusula raideliikenteen piiriin. On epätodennäköistä, että niin kutsuttu ’tunninjuna’ Tampereelle pysähtyisi Hyrylässä, koska se juna on tarkoitettu kaukoliikenteelle.

Tuusulan joukkoliikennettä täytyy kehittää aktiivisesti, koska se on tulevaisuuden liikkumismuoto. Monet haluaisivat jo nyt valita joukkoliikenteen, mutta se ei vielä palvele Etelä-Tuusulassa niin hyvin kuin pitäisi. Erityisesti nuorten ja ikääntyneiden täytyypäästä liikkumaan harrastusten ja palveluiden pariin joukkoliikenteen avulla turvallisesti ja ketterästi. Lisäksi toimiva joukkoliikenne helpottaa työajan ruuhkia. Joukkoliikenteen täytyy olla aito vaihtoehto yksityisautoilun rinnalla.

Raitiotien vaikutus näkyy positiivisina turvallisuusvaikutuksina liikenteessä. Lisäksi matkaketjujen sujuvuus ja luotettavuus näkyy koko liikennejärjestelmän toiminnassa.

Ilmastonmuutoksen torjuminen ja hiilijalanjäljen pienentäminen Uudellamaalla ovat tärkeitä tavoitteita, ja toimivan joukkoliikenteen avulla edistetään näitä tavoitteita.

Ruut Sjöblom, valtuuston puheenjohtaja

Tuusulan Kokoomus Petri Sarvamaan vieraana Brysselissä

Tuusulan Kokoomuksen kymmenhenkinen ryhmä kävi Brysselissä Petri Sarvamaan kutsumana tutustumassa EU:n päätöksentekoon. Lensimme Brysseliin sunnuntaina 3.2. ja sunnuntain käytimme tutustumalla Brysselin keskustaan. Maanantaina kävimme EU:n parlamentissa ja Euroopan Unionin neuvostossa. Illalla olimme Petrin isännöimällä illallisella. Tiistaina vierailimme Euroopan Komissiossa ja NATOn päämajassa.

Useimmille osallistujille matka oli ensimmäinen vierailu EU:n ytimeen. Saimme erittäin hyvän perehdytyksen EU:n päätöksentekoon ja toimielimiin. Mukana matkalla oli Kaarina Suonperä varmistamassa, että käytöstavat ovat asianmukaiset. Vastavuoroisesti Vesa Lundberg opetti Kaarinalle miten kännykällä otetaan oikeaoppinen selfie. Kaiken kaikkiaan matka oli erittäin onnistunut ja kiitos kuuluu Petrille ja hänen tiimilleen Brysselissä. Kevään vaalien yhteydessä näemme Petriä varmasti myös Tuusulassa.

Mukana matkalla olivat Riitta Nybäck, Vesa Lundberg, Mari Vainionpää, Janne Mellin, Tapani Miettinen, Sakari Simola, Henri Koskela, Lilli Salmi, Ilmari Sjöblom ja Kalle Ikkelä.

Tuusulan Kokoomuksen ehdokkailla vahva kannatus seurakuntavaaleissa

Kirkkovaltuustoon valitut Tuusulan Kokoomus ry:n ehdokkaat vuoden 2018 seurakuntavaaleissa ovat:

• 70 Ertimo, Ilkka / Kirkonkylä
  • 76 Jokinen, Leena / Lepola
  • 78 Jäntti, Leena / Kirkonkylä
  • 81 Kulmala, Marja-Leena / Etelärinne
  • 93 Sjöblom, Ilmari / Hyrylä
  • 99 Yli-Antola, Seppo / Kirkonseutu

Leena Jäntti oli vaalikuningatar 119 äänellä ja Seppo Yli-Antola äänikuningas 104 äänellä.

Onnea valituille!

Vaalien tulokset löytyvät seurakuntavaalien sivuilta: https://www.seurakuntavaalit.fi/tulokset/-/turnout/show/000030

Ruut Sjöblom valittu vuoden 2019 eduskuntavaaliehdokkaaksi

Kokoomuksen Uudenmaan piiri valitsi 27.10.2018 kokouksessaan Ruut Sjöblomin Tuusulan Kokoomuksesta ehdokkaaksi vuoden 2019 eduskuntavaaleihin. Kaikki kokouksessa valitut 29 ehdokasta löytyvät Uudenmaan Kokoomuksen sivuilta. Onnea valituille!

Uudenmaan Kokoomuksen kaikki ehdokkaat:

1 Ahokas Siri, opettaja, kaupunginvaltuutettu, Vantaa
28 Vestman Heikki, lakimies, kunnanvaltuuston puheenjohtaja, Sipoo
29 Vuornos Henrik, puheenjohtaja, valt. yo, Espoo

Syyskokouksen päätöksiä

Yhdistyksen syyskokous pidettiin 25.10.2018 kunnantalon valtuustosalissa. Kokouksen puheenjohtajana toimi Mika Mäki-Kuhna ja sihteerinä Lilli Salmi.

Syyskokous valitsi Kalle Ikkelän jatkamaan yhdistyksen puheenjohtajana vuonna 2019. Hallituksen jäsenten lukumääräksi päätettiin 10 ja uusina jäseninä hallitukseen valittiin Heidi Farén, Tiia Kaukolampi ja Jarmo Vakkila. Hallitus vuodelle 2019:

• Farén Heidi
  • Hartman Tarja
  • Ikkelä Kalle
  • Kaukolampi Tiia
  • Koskela Henri
  • Mäki-Kuhna Mika
  • Malmlund Hans
  • Miettinen Tapani
  • Simola Sakari
  • Vakkila Jarmo

Talousarvion mukaan tulevana vaalivuonna kulut ovat tavanomaista suuremmat mutta yhdistyksen rahallinen tilanne mahdollistaa negatiivisen tuloksen tekemisen. Jäsenmaksu päätettiin pitää ennallaan. Toiminnantarkastajiksi valittiin Riitta Nybäck ja Vesa Lundberg.

Poliittisen tilannekatsauksen piti sisäministeri Kai Mykkänen.