Kokoomuksen Tuusulan kunnallisjärjestö piti sääntömääräisen syyskokouksen tiistaina 10.11. Kunnallisjärjestö nimesi kokouksessa kuntavaaliehdokkaiksi seuraavat henkilöt:

• Jukka Heinänen (sit.)
  • Piia Lakkapää-Hemmi
  • Jukka-Pekka Niskanen
  • Nina Salmela
  • Tomi Tervo
  • Jarmo Vakkila
  • Sari Vilén

Tuusulan kokoomusyhdistykset ovat tähän mennessä nimenneet 32 ehdokasta vuoden 2021 kuntavaaleihin ja jatkavat aktiivista ehdokashankintaa. “Olen iloinen, että Tuusulan kokoomusyhdistykset ovat saaneet riveihinsä uusia kovatasoisia ehdokkaita ja lista täyttyy hyvää vauhtia. Yleinen taloudellinen tilanne ja pandemia ovat aktivoineet ihmiset liittymään kokoomuksen jäseniksi ja hakeutumaan ehdolle vaikuttamaan kuntamme tulevaisuuteen”, sanoo kunnallisjärjestön puheenjohtaja Kalle Ikkelä.

Kunnallisjärjestö käsitteli maanantain 9.11.1 kunnanvaltuustossa päätettyjä veronkorotuksia ja tulevaa talousarviota. Kokoomusvaltuutettujen aloitteesta ehdotettuja veronkorotuksia saatiin pienennettyä. Kunnan on sopeutettava talouttaan ja etsittävä laaja-alaisemmin tehostamiskohteita kunnan toiminnoista veronkorotusten sijaan. Laajat koko veropohjan kattavat veronkorotukset heikentävät veronmaksajien ostovoimaa merkittävästi ja aiheuttavat negatiivisen kierteen kansantalouteen. Kokoomus on jatkossakin kurjistamiseen tähtäävän veropolitiikan vastavoima.

Kokouksessa valittiin myös kunnallisjärjestön hallitus vuodelle 2021. Hallituksen jäseninä jatkavat Kalle Ikkelä (puheenjohtaja), Maarit Bergman, Tarja Hartman, Mika Heino, Pekka Laakso, Mika Mäki-Kuhna, Mervi Rouvinen, Pekka Ruotsalainen, Tapio Tammilehto ja Laura Åvall.