Kunnallisjärjestön kevätkokous 2020

Kokoomuksen Tuusulan kunnallisjärjestö on 29.6. kevätkokouksessaan täydentänyt hallituksen kokoonpanoa valitsemalla uusiksi jäseniksi Tuusulan Kokoomuksesta Tapio Tammilehdon, Maarit Bergmanin, Tarja Hartmanin ja Pekka Laakson. Kalle Ikkelä valittiin puheenjohtajaksi loppuvuodeksi 2020. Kokouksessa kuultiin valtuustoryhmän terveiset ajantasaisesta kunnallispoliittisesta tilanteesta. Kokouksen puheenjohtajana toimi Ruut Sjöblom.

Tuusulan kokoomusyhdistykset asettivat tavoitteekseen olla suurin ryhmä kuntavaaleissa 2021!

—————

TIEDOTE
Tuusulan kokoomusyhdistykset tiivistävät yhteistyötä

Kokoomuksen Tuusulan Kunnallisjärjestö kokoontui sääntömääräiseen kevätkokoukseen 29.6. Paikalla olivat edustettuina kaikki Tuusulassa toimivat kokoomusyhdistykset: Tuusulan Kokoomus, Tuusulanjärven Kokoomus ja Keski-Uudenmaan Kokoomusnaiset. Myös Kokoomuksen valtuustoryhmä oli edustettuna kokouksessa.
Kunnallisjärjestö täydensi hallitustaan loppuvuodeksi 2020 valitsemalla puheenjohtajaksi Kalle Ikkelän ja uusiksi hallituksen jäseniksi Laura Åvallin, Tapio Tammilehdon, Maarit Bergmanin, Pekka Laakson ja Tarja Hartmanin.
tilanteesta. Kokouksen osanottajat olivat huolissaan kunnan kasvavasta velkataakasta sekä julkisuudessa olleista puheista lipsua yhdessä sovitusta palveluverkkosuunnitelmasta. Koronan aiheuttamat ongelmat kuntatalouteen ovat merkittäviä ja vastuullinen taloudenhoito tulee olemaan seuraavan valtuustokauden keskeinen haaste.
Ehdokashankinta vuoden 2021 kuntavaaleihin on käynnissä ja Tuusulan kokoomusyhdistykset kannustavat vastuullisesta kuntapolitiikasta, kestävästä taloudenhoidosta ja myös pitkällä aikavälillä laadukkaiden palveluiden turvaamisesta kiinnostuneita tuusulalaisia liittymään mukaan ehdokkaiksi Kokoomuksen listalle. Ehdokkaaksi voi ilmoittautua jäsenyhdistysten puheenjohtajille:
Tuusulan Kokoomus, Kalle Ikkelä p. 040 842 2535
Tuusulanjärven Kokoomus, Laura Åvall p. 050 361 7511
Keski-Uudenmaan Kokoomusnaiset, Sari Vilén p. 050 040 5818
Kokoomusyhdistykset yhdessä valtuustoryhmän edustajien kanssa sitoutuivat rakentavaan yhteistyöhön, toisia kunnioittavaan keskustelukulttuuriin ja asettivat tavoitteekseen olla suurin ryhmä Tuusulassa vuoden 2021 kuntavaaleissa.

Kevätkokous 2020

Tuusulan Kokoomuksen kevätkokous pidettiin 3.6.2020 Mikkolan koululla. Kevätkokouksen puheenjohtajana toimi Juhani Sjöblom ja sihteerinä Maarit Bergman. Yhdistys valitsi edustajansa kunnallisjärjestöön, Uudenmaan piirin kokouksiin sekä syksyn sääntömääräiseen puoluekokoukseen. Väliaikaisen lain johdosta valtakirjojen käyttö oli mahdollista ja kokouksessa oli edustettuna peräti 132 ääntä. Poliittisen tilannekatsauksen piti kansanedustaja Ruut Sjöblom.
Kokouksessa tehtiin seuraavat valinnat:
Edustajat kunnallisjärjestön kokouksiin:

2. Mika Mäki-Kuhna
  3. Maarit Bergman
  4. Jarmo Vakkila
  5. Henri Koskela
  6. Tiia Kaukolampi
  7. Mika Heino
  8. Ruut Sjöblom
  9. Mirja Ahola-Leppänen
  10. Tapio Tammilehto

Edustajat Uudenmaan piirin kokouksiin:

2. Mika Mäki-Kuhna
  3. Lilli Salmi
  4. Maarit Bergman
  5. Pekka Laakso
  6. Tarja Hartman
  7. Pekka Ruotsalainen
  8. Mika Heino

Edustajat puoluekokoukseen:

2. Lilli Salmi
  3. Henri Koskela
  4. Mika Mäki-Kuhna
  5. Maarit Bergman
  6. Ruut Sjöblom

Järjestäytymisuutisia 2020

Tuusulan Kokoomuksen hallitus on järjestäytynyt vuodelle 2020 valitsemalla varapuheenjohtajaksi Mika Mäki-Kuhnan, sihteeriksi Maarit Bergmanin ja taloudenhoitajaksi Lilli Salmen.

Kokoomuksen Tuusulan kunnallisjärjestö valitsi vuodelle 2020 varapuheenjohtajaksi Kalle Ikkelän, sihteeriksi Mari Vainionpään ja taloudenhoitajaksi Sakari Simolan.

Valtuustoryhmän uutisia

Kokoomuksen valtuustoryhmä on järjestäytynyt vuodelle ja samalla valtuutetut Ulla Rosenqvist ja Sanna Kervinen ovat liittyneet osaksi ryhmää. Valtuustoryhmän tiedote:

Tuusulan Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi ja samalla ryhmään liittyivät valtuutetut Ulla Rosenqvist ja Sanna Kervinen

Tuusulan kunnanvaltuuston Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi valtuustovuoteen 2020. Valtuustoryhmän sääntöjen mukaisten järjestäytymisasioiden lisäksi valtuustoryhmä päätti hyväksyä valtuustoryhmän jäseniksi kuntavaalin jälkeen erillisen Vastuullinen oikeisto -valtuustoryhmän muodostaneet kokoomuslaiset kunnanvaltuutetut Sanna Kervisen ja Ulla Rosenqvistin.

Kokoomus on Tuusulassa nyt vahvempi, kun kaikki kokoomuslaiset kunnanvaltuutetut toimivat yhteisessä valtuustoryhmässä. Yhtenä ryhmänä pystymme entistä paremmin huolehtimaan muun muassa kunnan taloushaasteista ja elinvoimaisuuden parantamisesta, toteaa valtuustoryhmän puheenjohtaja Ilmari Sjöblom.On hyvä, että kaikki kokoomuslaiset toimivat jatkossa yhdessä valtuustoryhmässä. Näin pystymme yhdessä parhaiten edistämään Tuusulassa meille yhteisesti tärkeitä asioita, kertoo kunnanvaltuutettu Sanna Kervinen.

Valtuustoryhmän puheenjohtajana valittiin jatkamaan Ilmari Sjöblom ja varapuheenjohtajina kunnanvaltuuston 2. varapuheenjohtaja Kari Kinnunen ja kunnanhallituksen jäsen Lilli Salmi. Valtuustoryhmän sihteerinä jatkaa Arto Nätkynmäki. Valtuustoryhmän neuvottelijoiksi valittiin Lilli Salmi ja Arto Nätkynmäki. Valtuustoryhmän neuvottelijoihin valtuustoja edeltävissä valtuustoryhmien neuvotteluissa osallistuvat omien tehtäviensä perustella myös Ilmari Sjöblom, Kari Kinnunen ja apulaispormestari Mika Mäki-Kuhna.

Kokoomuksen valtuustoryhmä suunnittelee aktivoivansa ulkoista viestintäänsä ja kannustaa omalta osaltaan Kokoomuksen toiminnasta kiinnostuneita mukaan paikallisiin Kokoomus-yhdistyksiin. Seuraavat kuntavaalit on keväällä 2021 ja laadukkaan täyden ehdokaslistan kerääminen vaalitoimintaa kunnassa koordinoivan kunnallisjärjestön toimesta käynnistyy hyvissä ajoin alkaneen vuoden aikana.

Tiedustelut:Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Ilmari Sjöblom puh. 0400 456 404

Syyskokouksien päätöksiä

Tuusulan Kokoomuksen syyskokous valitsi vuoden 2020 hallituksen kokoonpanoksi:

• Kalle Ikkelä (puheenjohtaja)
  • Maarit Bergman
  • Heidi Farén
  • Tiia Kaukolampi
  • Henri Koskela
  • Tapani Miettinen
  • Mika Mäki-Kuhna
  • Sami Oittinen
  • Lilli Salmi
  • Jarmo Vakkila

Kokoomuksen Tuusulan Kunnallisjärjestö valitsi Tuusulan Kokoomuksen jäseniä vuoden hallitukseen:

• Riitta Nybäck (puheenjohtaja)
  • Mika Heino
  • Kalle Ikkelä
  • Tapani Miettinen
  • Mika Mäki-Kuhna
  • Pekka Ruotsalainen
  • Sakari Simola
  • Mari Vainionpää

Uudenmaan Kokoomus valitsi vuoden 2020 hallitukseen varsinaiseksi jäseneksi Tuusulan Kokoomuksen puheenjohtajan Kalle Ikkelän.

Tuusulan Kokoomus Petri Sarvamaan vieraana Brysselissä

Tuusulan Kokoomuksen kymmenhenkinen ryhmä kävi Brysselissä Petri Sarvamaan kutsumana tutustumassa EU:n päätöksentekoon. Lensimme Brysseliin sunnuntaina 3.2. ja sunnuntain käytimme tutustumalla Brysselin keskustaan. Maanantaina kävimme EU:n parlamentissa ja Euroopan Unionin neuvostossa. Illalla olimme Petrin isännöimällä illallisella. Tiistaina vierailimme Euroopan Komissiossa ja NATOn päämajassa.

Useimmille osallistujille matka oli ensimmäinen vierailu EU:n ytimeen. Saimme erittäin hyvän perehdytyksen EU:n päätöksentekoon ja toimielimiin. Mukana matkalla oli Kaarina Suonperä varmistamassa, että käytöstavat ovat asianmukaiset. Vastavuoroisesti Vesa Lundberg opetti Kaarinalle miten kännykällä otetaan oikeaoppinen selfie. Kaiken kaikkiaan matka oli erittäin onnistunut ja kiitos kuuluu Petrille ja hänen tiimilleen Brysselissä. Kevään vaalien yhteydessä näemme Petriä varmasti myös Tuusulassa.

Mukana matkalla olivat Riitta Nybäck, Vesa Lundberg, Mari Vainionpää, Janne Mellin, Tapani Miettinen, Sakari Simola, Henri Koskela, Lilli Salmi, Ilmari Sjöblom ja Kalle Ikkelä.

Tuusulan Kokoomuksen ehdokkailla vahva kannatus seurakuntavaaleissa

Kirkkovaltuustoon valitut Tuusulan Kokoomus ry:n ehdokkaat vuoden 2018 seurakuntavaaleissa ovat:

• 70 Ertimo, Ilkka / Kirkonkylä
  • 76 Jokinen, Leena / Lepola
  • 78 Jäntti, Leena / Kirkonkylä
  • 81 Kulmala, Marja-Leena / Etelärinne
  • 93 Sjöblom, Ilmari / Hyrylä
  • 99 Yli-Antola, Seppo / Kirkonseutu

Leena Jäntti oli vaalikuningatar 119 äänellä ja Seppo Yli-Antola äänikuningas 104 äänellä.

Onnea valituille!

Vaalien tulokset löytyvät seurakuntavaalien sivuilta: https://www.seurakuntavaalit.fi/tulokset/-/turnout/show/000030